Nog 1 dagje....

4 oktober 2016 - Vancouver, Canada

En toen gingen we naar Vancouver Island, een uur eerder opgestaan dan normaal om op tijd te vertrekken. Na afscheid te hebben genomen van de buurtjes, kwamen we ruim een half uur later aan bij de boot. Helaas hadden we die van 10 uur niet meer gered, en dus moesten we wachten. Wat veel mensen nemen de overtocht naar Swartz Bay. Daar aangekomen werden we eigenlijk met de stroom meegenomen en kwamen we in de bus terecht. Achteraf een grote fout geweest want we hebben 1,5 uur in de bus gezeten om in downtown Victoria te komen. Voornamelijk door woonwijken, dus helaas weinig van het eiland gezien. Tijdens de bustocht wel wat leuke gesprekken gehad. Maar al met al duurde de reis veel te lang, hierdoor ook niets van Victoria kunnen zien omdat we meteen weer terug moesten om de boot weer te halen. Welke natuurlijk ook vertraging had, zodat we in het donker terug naar de camping moesten. Gelukkig hadden we de tomtom. Erg jammer van deze dag, de verwachtingen waren toch wel hoog.

Zo vandaag, zondag, hebben we heerlijk uitgeslapen, rustig wakker geworden en nog wat was gedaan. Helaas moest ook de camper worden opgeruimd en de koffers worden ingepakt want morgen moet de camper worden ingeleverd. Aangezien het mooi weer was, zijn we nadien nog even naar het strand gereden waar we natuurlijk moesten zoeken naar een parkeerplaats. Wat een bakbeest zijn we dan. Uiteindelijk voor 2 parkeerplaatsen betaald, maar heerlijk genoten van het zonnetje en dan ook maar weer wat foto’s gemaakt. Want dat was er de laatste dagen behoorlijk bij ingeschoten. Na een late lunch weer terug naar de camping om wederom wat te ontspannen en ons voor te bereiden op de drukke stad. Wat voor avonturen zal ons dat nog brengen?

In een keer goed gereden naar cruisecanada om de camper in te leveren! Daarna met de taxi naar het hotel, wat een luxe zeg….we hebben gewoon een woonkamer en slaapkamer apart en niet te vergeten een keukentje met alles erop en eraan. Ow, en we vergeten bijna het balkon ;P. Vanuit het hotel even naar Granville Island geweest met de watertaxi. Superleuke publicmarket met allerlei kraampjes bezocht. ’s Avonds lekker met Hilda in een leuk eettentje gegeten en natuurlijk bijgekletst.

Nu onze laatste dag aangebroken, net het vliegticket ingecheckt en natuurlijk zo nog even de stad in! Jammer van het weer, maar die trotseren we gewoon.

Deze blog was de laatste vanuit Canada… Hopelijk hebben jullie genoten van onze verhalen. Bedankt voor jullie reacties, likes en medeleven. Wij kunnen terugkijken op een onvergetelijke reis…

Kenmerken van onze reis:

• Lol
  • Vriendschap
  • Relaxen
  • Blunders

En bovenal zijn we onwijs trots op elkaar en onszelf, we hebben dit zomaar gedaan en ons gered in een vreemd land en vreemde taal.

Nieuwsgierig naar de rest van de foto’s?  We gaan proberen om ons fotoalbum zo snel mogelijk af te maken, maar eerst weer even in het normale ritme komen en verwerken van alle ervaringen!

Tot snel!

1. Hendrik en Marchien:
    4 oktober 2016
    Hi Yvonne en Tamara,
    We zijn pas later ingehaakt op jullie verhalen. Maar jullie hebben je ervaringen op een prachtige manier in de verslagen weergegeven, onze complimenten. Het enthousiasme straalde er van af en je zag het voor je. Hopelijk voor jullie een reis waar je ook later nog met veel plezier op terugkijkt. Uiteraard is dit nog maar een deel en kijken we uit naar jullie foto's.

Vriendelijke groeten en een goede terugreis,
    Hendrik en Marchien
  2. Saida:
    4 oktober 2016
    Ik heb zeker genoten van al jullie reisverhalen!!!
    Nog even genieten en een goede terugreis!
    Xx
  3. Yvonne:
    5 oktober 2016
    Bedankt voor jullie reacties, wij vonden het ook leuk om de verhalen te delen! Wat een geweldig land is Canada en we kijken zeker met veel plezier terug! Zodra het fotoalbum af is, komen we zeker de rest van de foto's laten zien!
    Groetjes Yvonne
  4. Jan Vos:
    5 oktober 2016
    Bedankt voor jullie prachtige verhalen en leuk dat jullie het een leuk avontuur hebben gevonden
    Gr.tot morgen
  5. Wendy Hoogers:
    5 oktober 2016
    Wat een bijzondere reis hebben jullie gemaakt, ik ben benieuwd naar het fotoalbum en wens jullie een goede terugreis.
  6. Marian:
    6 oktober 2016
    Geweldig verhaal en mooie foto's erg origineel met de zonnebril.