Missie volbracht!! Beren gespot, fikkie gestookt en nog veel meer avonturen...

1 oktober 2016 - Surrey, Canada

Nog maar een klein weekje en dan moeten we de camper alweer inleveren, onze grote avontuur nadert zijn einde!

Na een rustige nacht, helaas geen elanden meer gezien. Eerst de tank volgegooid, daarna op weg naar Blue River. De Moose lake was de eerste tussenstop, volgens het information centrum in Jasper moesten we daar echt stoppen, maar het viel een beetje tegen helaas. Daarentegen was de volgende stop wel weer de moeite waard. De Mount Robson is de hoogste berg van de Rocky Mountains, weer iets wat in het wat en hoe boekje (Vancouver en de Candase Rockies) staat, af kunnen strepen.

In Valemount, de derde tussenstop, werden we vriendelijk geholpen door iemand in het visitor centrum. Voldoende informatie over Britisch Columbia gekregen, nu alleen nog de twijfel of we de Adventure Safari wel of niet gaan doen! Meerdere malen gehoord dat het echt de moeite waard is, maar het is wel wat prijzig!

Aangekomen op de camping, genoten van het zonnetje op weg naar het meertje tegenover de camping. Omdat de zon zo uitbundig scheen, genoten van een ijsje….want was is een vakantie zonder ijsje?

Vanochtend besloten toch maar de River Safari te gaan doen! En niet zonder spijt, want oh wat was het gaaf!! In een speedboot over het water sjeesen was al een ervaring op zich, maar toen we eenmaal de beren zagen was het helemaal geslaagd! Nu, vier uur later, zitten we nog steeds te stuiteren…..moe van deze waanzinnige ervaring, zitten we nu buiten, voor onze camper na te genieten! Plannen maken wat te doen vanmiddag. Van een aardige Engels stel hebben we hout gekregen zodat we ’s avonds lekker bij een vuurtje konden zitten. In eerste instantie afgeslagen, maar op onze to-do list stond dit nog wel. Dus op naar de supermarkt om aardappels, worteltjes, aluminiumfolie en natuurlijk marsmallows te kopen. Jullie geloven het of niet, maar door de goede uitleg van het Engelse stel hebben we het vuurtje in 1x aangekregen. Uiteindelijk trots op onszelf en heerlijk gegeten.

Afgelopen 2 dagen vooral rijdend doorgebracht, waardoor we weinig foto’s hebben kunnen maken. Eerst van Blue River naar Merritt, met als tussenstop Kamloops. Waar we ook weer zo snel mogelijk uit wilden, wat een grote stad en onoverzichtelijke wegen. De tomtom kwam nu wel van pas. Een uurtje later kwamen in Merritt aan, dit was de minst leuke camping tot nu toe. Vooral 70 plussers die niet van reizen, maar wel van kamperen houden.

Nu aangekomen in Surrey, vlakbij Vancouver. Op de camping was geen plek meer, dus weer op een parkeerplaats. Wederom niet heel erg, want we hebben gezellige (Nederlandse) buren waar we een groot deel van de middag en avond mee hebben doorgebracht. Samen lekker pannenkoeken gegeten en koffie gedronken. Onze ervaringen gedeeld en geconcludeerd dat Canada een geweldig land is waar veel te zien, te doen en te beleven is. We zijn het erover eens dat dit een ervaring is die niemand ons meer afneemt!

Morgen gaan we naar Vancouver Island met de ferry, volgens de buurtjes een geweldige ervaring, dus we zijn benieuwd!

1. Chandrah:
    1 oktober 2016
    Vancouver Island is prachtig! Veel plezier!
  2. Cobytijssen:
    1 oktober 2016
    Wat een intensieve maar leuke vakantie hebben jullie. Helemaal zoals je wilde Tamara.