Op de camping!

23 september 2016 - Lake Louise, Canada

Wauw.. we zijn nu echt de bergen ingetrokken! Nu zijn we helemaal op onszelf aangewezen. Geen buren waar we lekker kunnen douchen, maar een kleine rotdouche waar je je kont niet kunt keren.

Later dan gepland zijn we vertrokken uit Innisfail. Na tips en trucs van de familie hebben we een mooie route uitgezocht. Onderweg de eerste boodschappen ingeslagen, nog even genoten van een koffie van de Tim Hortons, en de route vervolgd over de cowboy railway. Wat is de Indian summer gaaf. De mooie kleuren versterken de nog mooiere natuur. De bergen zijn in zicht, de wegen worden heuveliger en smaller maar de uitzichten worden mooier. Met de brede camper gaat dat vast en zeker wat lastiger worden om daar van te genieten.

Voor nu, op het moment van schrijven, zitten we in onze camper op een geweldig mooi plekje midden in de natuur, aan de Bow (River). Wederom zijn er eekhoorntjes gespot. Helaas geen beren, zullen die al in hun winterslaap zijn? Want de volgende ochtend lag er gewoon sneeuw! Wat een rare gewaarwording was dat.

Op ons gemakje wakker geworden met een kop koffie/ thee en een boekje, na uitgecheckt te hebben voor het eerst de afvalwatertank geleegd! Wat een strontavontuur was dat, de details zullen we jullie besparen. Op naar Canmore, een gezellige stad met eindelijk weer internet ;-) Het thuisfront weer een beetje op de hoogte gesteld van onze belevenissen.

Na een klein uurtje rijden aangekomen op de Johnston Canyon camping in Banff. Nu de volgende uitdaging, 3 dagen zonder stroom! Met dikke sokken, winterjas en een legging onder onze spijkerbroek gaan we de kou trotseren! Want, volgens de buurman op de camping, kan er vannacht wel nog meer sneeuw vallen….. L Gelukkig viel dit hartstikke mee! Geen sneeuw, wel een heel voorzichtig zonnetje.

Nadat we eerst heerlijk uitgeslapen hebben, zijn we op pad gegaan naar de Johnston Canyons, onze eerste echt hike. Alle aanbevelingen zijn zeker niet voor niets geweest, wat is het gaaf daar! Wel was het een hele klim, 2,4 km omhoog (en dus ook 2,4 km dalen), maar meer dan de moeite waard.

’s Middags zijn we nog even naar Lake Louise geweest om wat te eten, boodschappen te doen en te tanken……nu nog even een spelletje spelen en dan lekker slapen!

Vanochtend regende het en eigenlijk is het de hele dag blijven regenen. Helaas ben ik (Yvonne) midden in de nacht gestalkt door een of ander Nederlands bedrijf, ook nog zonder reden! Maar dat geheel terzijde.

Nadat we alles op ons gemakje hebben ingepakt en opgeruimd, zijn we naar Banff gereden. Leuk stadje met veel souvenirs winkeltjes. Jammer genoeg is alles toch een stuk minder mooi bij grauw weer. Toch maar even in de regen naar de Bow Falls gelopen, wat op zich best leuk was. Hopen dat het weer morgen wat beter is!

’s Avonds een lekker broodje met ei gegeten, daarna voor het eerst afgewassen op de camping!

Al met al genieten we, hebben veel lol en het is nooit saai. De volgende blog begint vast weer met een avontuur!