Rennen voor ons leven...

26 september 2016

Ja we zitten eindelijk op onze stoeltjes voor de camper! Voetjes in de lucht, laptopje op schoot.. jammer dat we dan geen internet hebben en dit gelijk met jullie kunnen delen.

Want ja, we zouden geen Yvonne of Tamara heten, of we kunnen niet terugkijken op een avontuurlijke dag. We begonnen vanochtend met een heerlijke douche, teruggekomen bij de camper wilden we onze spullen opruimen voor vertrek en kregen we ineens bezoek!!! Nee gelukkig geen beer… maar een duif! Schrik!!!!!!! Paniek!!!!! Alleen maar voor een stomme duif. Ksst…kom maar duifje.. ga maar weer naar buiten.. Leerpunt: altijd de hordeur dichtdoen als de deur open staat.

Van de schrik bekomen, reden we keurig op onze geplande tijd richting Lake Louise. Daar de gondola gepakt, die ons naar de ‘top of the world’ heeft gebracht. Wat een geweldig uitzicht. Met dit geweldig uitzicht besloten we daar te gaan lunchen. Was waarschijnlijk iets te culinair voor ons poldermeiden. Een kaas/worst plankje en daarbij wat gedroogd fruit. Zag er lekkerder uit dan het was.

Vandaag naar dé toeristische plek van Lake Louise geweest, het meer. En zoals een toeristische plek betaamt, het was er druk, héél druk!! Maar zeker de moeite waard. Van daaruit door gereden naar de volgende camping, 126 km verderop! Wederom een prachtige plek, met aan beide kanten uitzicht op de bergen!

Met bevroren voeten zijn we weer vertrokken naar de volgende toeristische attractie. De koude wind deed ons twijfelen of we wel de Glacier Skywalk wilden gaan doen, maar gelukkig hebben we doorgezet en stonden we een half uur later op een doodenge glazen brug. Maar wauw wat een uitzicht en ons doorzettingsvermogen werd beloond, met voor de eerste keer een wild dier….al was het maar een berggeit!

De weg naar Jasper staat bekend als een van de mooiste routes ter wereld, dit heeft zich wel bewezen, tijdens de stops die we gedaan hebben. Wat een prachtige watervallen hebben we gefotografeerd!

De enige nog open camping in de buurt van Jasper was vol, gelukkig boden zij als alternatief een plek aan de overkant van de weg. Of we daar blij mee moeten zijn, gaan we meemaken vannacht. Want we hebben al moeten rennen voor ons leven!!! Nu veilig in onze camper met het geluid van een boze …… op de achtergrond. We staan dicht langs het grasveld, daar waar de vrouwtjes ontspannen staan te grazen, maar ergens loopt een jaloerse man te bronzen. Op het moment van schrijven staat hij recht tegenover onze camper. We doen heel stoer, maar ondertussen is het even de vraag of we een oog dichtdoen vannacht. kdngkdng hartslag 180…

Voor de mensen die ongerust waren na het lezen van deze blog... We hebben prima geslapen!

1. Chandrah:
    26 september 2016
    Prachtige foto's! En als je zo'n gewei ziet zou je je zomaar kunnen voorstellen dat deze dwars door je campertje komt....
  2. Saida:
    26 september 2016
    Zo leuk om jullie belevenissen te volgen!
    Wacht met smart op de foto's!
  3. Esther:
    26 september 2016
    Super!! Ik zie het al helemaal voor me!
  4. Tineke Van Dijk:
    27 september 2016
    Hoi "stoere meiden !
    Geweldig jullie spannende verhalen mee te beleven, "leve internet" !
    Jullie zijn met recht "stoere meiden " alleen al dat rijden met die grote camper STOER !
    Ik zelf heb nog nooit een meter gereden met onze "kleine" caravan achter de auto.
    Ben minstens 40 jaar te laat geboren...
    Geniet van jullie geweldige reis maar.......blijf opletten (zegt een "oma" haha)
    Groeten, Tineke
  5. Tamara:
    28 september 2016
    Nou Chandrah.. hij vloog er inderdaad bijna doorheen.. pff was even schrikken!

Tineke, denk dat dit net iets anders is dan met een caravan achter de auto.. Maar in het begin had ik wel even angstzweet, maar nu de dagen gevorderd zijn zal het straks weer wennen zijn in mijn peugeootje ;)

En ja.. wij vinden het ook leuk om jullie op de hoogte te houden! Met het schrijven van de blog houden we de herinneringen levend! En na afloop van de reis verzamelen we deze bloggen en hebben we een geweldig reisverslag die we toe kunnen voegen aan ons foto-album!
  6. Sandra:
    29 september 2016
    Wat een geweldige en stoere verhalen! Super.