Innisfail....

19 september 2016 - Innisfail, Canada

Jaa de camper is opgehaald, voordat we naar de volgende locatie gaan snel nog even een blog van onze kennismaking met de camper!

Met de tram en de bus kwamen we op de plek waar we de camper op mochten halen. Omdat we de mensen niet telefonisch konden bereiken, kwamen we op de bonnefooi daar aan. We werden achter een filmpje met instructies gezet, die we echter al in Nederland hadden bekeken. Maar goed, een opfrissing was niet verkeerd. Na de gegevens hebben achtergelaten en even ons behoed voor een afzetterij, mensen die ons bearspray probeerde aan te smeren voor 50 dollar, en later nog iemand van 20 dollar. Gelukkig hielden we stug vol en kregen deze uiteindelijk gratis samen met nog wat boodschappen.

Maar goed, de camper checken. Wanneer we vroegen of ze mee liepen zeiden ze ‘jullie hebben toch instructievideo gezien?’ Dus.. wij alles gecheckt en uiteindelijk kwam er een ander mannetje en die heeft ons even alles laten zien.

Na een aantal proefrondjes te hebben gereden, zijn we de road opgegaan. Natuurlijk gelijk al verkeerd gereden en een doodlopende straat in gereden. Gelukkig waren mijn keerkunsten best goed en verliep alles soepel. Gaby, we hebben aan je gedacht toen we langs Crossfield reden. Na een toeristische route :P kwamen we aan bij onze eerste stop.

We zijn daar hartelijk ontvangen door Arnold en Colleen en de kinderen. Samen met hun en oom Hendrik en tante Marchien zijn we heerlijk uit eten geweest bij Boston Pizza! Het volgende verjaardagscadeautje voor Elise is een selfie-stick J…  Yvonne’s telefoon vol met selfies met haar en Elise. Toen de kids op bed lagen hebben we met Colleen en later ook Arnold gezellig een wijntje gedronken.

De eerste nacht in de camper was behoorlijk koud, aangezien we een winter- en een zomerdeken hadden gekregen. Dus de volgende dag gelijk eentje extra aangeschaft. Na een ontbijt met pannenkoek met maplesirop (wat onwijs lekker was) had Yvonne de eer om het gezinnetje op de foto te zetten! Tamara heeft hierbij geassisteerd (lees, stiekem ook heel veel foto’s gemaakt).

‘s Middag hebben we in de auto doorgebracht. We hebben een sightseeing door de omgeving gemaakt met oom Hendrik en tante Marchien. Via Olds  zijn we doorgereden naar de Three Hills om vervolgens de Buffalo Jump te bezoeken. Mooi uitzicht, dus weer wat foto’s rijker. De avond kwam helaas te snel en knorden onze buiken zo hard dat we Red Deer Canyon niet hebben gezien. Uiteindelijk in Red Deer heerlijk spareribs/ hamburger gegeten. Na een bakkie koffie zijn we onze bedden op gaan zoeken en heerlijk geslapen.

Arnold en Colleen, Elise en Tessa, oom Hendrik en tante Marchien, we willen jullie onwijs bedanken voor de gastvrijheid! We hebben genoten en zijn blij dat we een beetje zijn ingeburgerd hier in Canada. Nu kunnen we met een geruster hart verder met ons avontuur in de bergen. Op naar Banff!

1. Chandrah:
    19 september 2016
    Mooi verhaal. En die berenspray, is dat echt nodig? Prachtige foto's. Geniet er van!
  2. Corina:
    19 september 2016
    Wauw leuk om te lezen!!! Ben benieuwd naar de fotoshoot
  3. Tamara:
    23 september 2016
    Chandrah, tot op heden nog niet nodig gehad!