2 poldermeiden in de grote stad!

16 september 2016 - Calgary, Canada

En we zijn gearriveerd! Na een lange reisdag vol avonturen hebben we ons hotel gevonden om vervolgens daar in slaap te vallen. Te veel indrukken, in Nederland in de file staan, de bagageband kapot, een schaar in onze handbagage (lees een megagrote pleisterschaar in het EHBOsetje), het slopen van de audio-afstandbediening in het vliegtuig, zere oren, slappe lach gekregen omdat er één gedroomd had over een beer, een vechtpartij in het park, bevriezen in bed omdat we niet wisten hoe de airco werkte en liftperikelen… Nou ja genoeg om gelijk in slaap te vallen om vervolgens weer midden in de nacht wakker te worden. Ondanks al deze momenten hebben we een positief beeld van Calgary gekregen. Vriendelijk mensen, lekker eten en een prima hotelkamer met mooi uitzicht!

De 2e dag, waren we vroeg wakker, het zonnetje scheen, maar buiten gekomen was het toch best fris (een gevalletje van miscalculatie qua kleding) Gelukkig was de Tim Hortons aan de overkant en hebben we heerlijk ontbeten. Daarna hebben we ons warmer aangekleed en zijn we op pad gegaan!

We zijn de straat uitgelopen, waar we langs de Bow River liepen! Je zou het bijna niet zeggen dat we in een stad liepen, wat een rust in Prince’s Island Park! Daar hebben we ook ons eerste wild gespot! Eekhoorns! Snel de andere lens op de camera gezet en fotograferen maar :P

Spanning en sensatie, het leek wel een film..tatutatu…schrik! Het waren alleen maar een brandweer en ambulance die voorbij kwamen sjeesen op een druk kruispunt! Wat een lawaai, maar goed dat heb je al gauw in de stad!

Het figuurlijke en letterlijke hoogtepunt van de dag was de Calgary Tower! Het kost even wat maar dan heb je ook geweldig uitzicht over Calgary en omstreken! Zelfs de Rocky Mountains. Het liefst zaten we daar nu nog! Wat zag dat er gaaf uit…

Al met al veel prikkels en indrukken gehad de eerste dagen, morgen gaan we ons avontuur vervolgen en de camper ophalen. Op naar Innisfail!

Liefs Yvonne en Tamara

1. Yardena:
    17 september 2016
    Hej wat leuk om te lezen...nu al hele avonturen. Ik zie dat het 1e bankje gespot is...
  2. Saida:
    17 september 2016
    Net op weg en nu al zoveel beleefd!!!
    Dat belooft wat.....
  3. Sandra:
    18 september 2016
    Fijn dat de reis is begonnen! De Calgary Tower, daar ben ik zelf ook geweest. Super. We zijn erg benieuwd naar de verhalen met de camper!

Wij hebben Age al even wat opgevangen! Met z'n drieen koffie gedronken in Bolsward. Gezellig.